субота, 14. новембар 2015.

Kako je Coca-Cola postala poznata?

U svetu marketinga, kupon je predstavljen kao karta ili dokument koji može biti kupljen za finansijski popust ili popust prilikom kupovine proizvoda. Svima je poznat koncept kupona, a opet malo ko zna da je kupon kao vid pružanja popusta u stvari i glavni faktor uspeha multinacionalne kompanije Coca-Cola.

Naime, 1886. godine Coca-Cola je bila mala, suštinski beznačajna kompanija za proizvodnju sokova. Korišćenjem inovativne tehnike reklamiranja, usledila je transformacija koja je dovela kompaniju Coca-Cola do globalnih razmera. Ključ njihovog uspeha je genijalan marketinški plan koji je podrazumevao da svi zaposleni u kompaniji kao i sam sistem prodaje kompanije, distribuiraju na tržište kupone za besplatan Coca-Cola napitak. Kuponi su slati potencijalnim kupcima i objavljivani u časopisima kao isečci, a kompanija je (slanjem besplatnog sirupa u fabrike) pokrivala troškove besplatnih pića.

Procenjuje se da je u periodu između 1894. godine i 1913. godine, prosečno, jedan od devet Amerikanaca dobio i iskoristilo svoj kupon, ostvarujući u zbiru 8 500 000 besplatnih pića. Od 1895. godine, Coca-Cola se zvanično služila u svim saveznim državama SAD.

Nastavak priče smo sigurni da znate.

Нема коментара:

Постави коментар